سخن روز /
:anger:آغاز فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان
دبیر هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران از آغاز فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان خبر داد.
1403/01/28

دبیر هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران از آغاز فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان خبر داد.

مسعود عدل طلب در این مراسم که در سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: نظام صنفی کشاورزی با سابقه 15 ساله در حال حاضر در تمامی شهرستان ها و استان های کشور مستقر است اما با تغییر ساختار در حال تبدیل شدن به اتاق اصناف کشاورزی است.

وی ادامه داد: در ساختار جدید افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان بر اساس دارا بودن حد نصاب تعداد اعضا، در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی و در هفت زمینه موضوعی زراعت، باغداری و درختکاری مثمر و غیر مثمر، دامپروری، دامداری، تولیدات دامی، زنبورعسل و کرم ابریشم، طیور و ماکیان، آبزی پروری و صیادی ، جنگل داری و بیابان زدایی و خدمات و صنایع تبدیلی کشاورزی تشکیل می شوند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران افزود: در این راستا از سال 1401 تاکنون 417 اتاق صنفی و 110 اتاق اصناف در کشور تشکیل شده است و همچنان این روند در استان های کشور از جمله سیستان و بلوچستان با قوت ادامه دارد.

عدل طلب تاکید کرد: اتاق اصناف کشاورزی نهادی مهم متشکل از اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی کشاورزی است که ضمن نظارت بر کار اتحادیه های صنفی موضوعی و تخصصی، باید تمامی امور نظام صنفی کشاورزی را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: در ساختار جدید، افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان با رعایت حد نصاب لازم تعداد اعضا در هفت زمینه موضوعی بخش کشاورزی در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی سازماندهی می شوند. اعضای هیات مدیره این اتحادیه ها، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و نمایندگان منتخب هیئت رئیسه اتاق شهرستان‌ها، اتاق اصناف کشاورزی ایران را تشکیل خواهند داد.

دبیر هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: همچنین در ساختار جدید، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان دارای وظایف هستند.

عدل طلب با اشاره به تشکیل اتاق اصناف کشاورزی مرکز استان، گفت: این اتاق نیز علاوه بر انجام وظایف شهرستان خود، وظایفی از جمله برقراری هماهنگی بین اتاق های اصناف شهرستان های استان و برگزاری انتخابات تعیین نماینده یا نمایندگان استان در اتاق اصناف ایران را برعهده دارد.

تعداد مشاهده خبر30 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal